Людям не те що позакладало вуха – людям позакладало душі. Ліна Костенко
  • :
  • :

Чи зобов’язані громадяни України обміняти паспорт-книжку на ID-паспорт?

З 01.11.2016 року для всіх категорій громадян України запроваджено обмін паспорта на паспорт громадянина України з безконтактним електронним носієм (у т. ч. замість втраченого або викраденого) (абз. 3 п. 2 постанови КМУ від 25.03.2015 № 302; далі — Постанова № 302).

Паспорт громадянина України, що не містить безконтактного електронного носія, оформлений та виданий на підставі документів, поданих до 01.11.2016, є чинним протягом строку, на який його було видано (абз. 4 п. 3 Постанови № 302).

Основними новелами у законодавстві, яке регулює питання, пов’язані з оформленням та видачею паспорта громадянина України (далі — паспорт) (у формі картки), з 01.11.2016, зокрема, є:

  • паспорт оформляється з використанням бланка єдиного зразка — з безконтактним електронним носієм;
  • кожен громадянин України, який досяг 14-річного віку, зобов’язаний отримати паспорт громадянина України;
  • паспорт громадянина України оформляється особам, які не досягли 18-річного віку, на 4 роки, а особам, які досягли 18-річного віку, — на кожні 10 років;
  • до паспорта (на зворотному боці) вноситься реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків (РНОКПП), а для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття РНОКПП та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган, проставляється слово «ВІДМОВА».

Окрім того, до безконтактного електронного носія, що міститься у паспорті, вноситься:

  • інформація, зазначена в зоні візуальної перевірки паспорта;
  • додаткова змінна інформація (про місце проживання, про народження дітей, про шлюб і розірвання шлюбу, про зміну імені, у разі наявності — РНОКПП, а у разі відмови від його прийняття — проставляється слово «ВІДМОВА»);
  • відцифрований образ обличчя особи, відцифровані відбитки пальців рук (за згодою особи) та засоби електронного цифрового підпису (для громадян України, які досягли 18-річного віку).

Із 04.04.2016 повноваження у сфері реєстрації місця проживання фізичних осіб делеговано органам місцевого самоврядування як органам реєстрації, що здійснюють реєстрацію (зняття з реєстрації місця проживання) перебування фізичних осіб на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради (Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» від 10.12.2015 № 888-VIII).

Інформація про реєстрацію місця проживання особи не зазначається в зоні візуальної перевірки паспорта громадянина України, а вноситься до безконтактного електронного носія, який імплантовано у паспорт та зберігається в архівах органів місцевого самоврядування (органів реєстрації). Особі за її вимогою органом реєстрації видається довідка про реєстрацію місця проживання — документ, який підтверджує реєстрацію місця проживання особи.

За отриманням консультації та захистом своїх прав можна звернутися до Ніжинського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги (м. Ніжин, вул. Богуна, 8 (3-й поверх) або за телефоном (04631) 2-40-05) та його структурних підрозділів ( бюро правової допомоги ), а також за номером цілодобової телефонної лінії – 0 800 213 103.

Опубліковано: 19-5-2017

Залишити відповідь