Плани – ніщо, планування – все. – Дуайт Д. Ейзенхауер
  • :
  • :

«Листи щастя» про повірку лічильників або Ніжинців «нагріли»

Чи не кожен третій ніжинець цього тижня дістав зі своєї поштової скриньки «лист щастя» разом із платіжкою від «НіжинТеплоМережі». У ньому містилася наступна інформація: «Шановні мешканці житлового приміщення! Згідно Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» від 22.06.2017р. № 2119-VIII в діючих з 13.10.2017р. тарифах на централізоване гаряче водопостачання не враховані витрати на періодичну повірку квартирних засобів обліку гарячої води (в т.ч. вартість робіт з розпломбування, демонтаж, монтаж та опломбування). Тому повірку лічильників повинні здійснювати користувачі послугою за власний рахунок.
Звертаємо вашу увагу на те, що проводити нарахування по показах неповірених лічильників чинним законодавством заборонено. Тому, через місяць по закінченню міжповірочного періоду експлуатації, покази неповірених лічильників не будуть застосовуватись для нарахувань. В такому випадку оплата за послугу з гарячого водопостачання ТОВ «НіжинТеплоМережі» буде нараховувати по нормах споживання (293,12 грн. за 1 особу).
Отже, просимо відслідковувати дату повірки квартирних лічильників (зазначена в квитанції) і вчасно її забезпечувати.
Вартість робіт із розпломбування лічильника складає 21,42 грн., опломбування після повірки коштує – 25,44 грн.
Окрім означеного повідомляємо, що ТОВ «НіжинТеплоМережі» надає послуги з демонтажу лічильників на повірку та їх встановлення після повірки (вартість робіт 119,10 грн.). Повірити лічильник ви можете в лабораторії ТОВ «НіжинТеплоМережі», розташованої за адресою вул. Московська, 21 (вартість повірки 127,50 грн.)
Заяви на розпломбування, опломбування, демонтаж, монтаж лічильника та його повірку приймає розрахунково-касовий центр ТОВ «НіжинТеплоМережі», розташований за адресою вул. Глібова, 5.

Адміністрація ТОВ «НіжинТеплоМережі».

У ніжинців такий лист викликав обурення. Підтвердженням тому стала чимала черга до будівлі «НіжинТеплоМережі». Ніжинці стоять не одну годину в черзі, обговорюючи одну і ту ж тему: «Як так вийшло, і чому не повідомили раніше, в літній період, коли населення не користувалося гарячою водою? Тепер же виходить, що в той час, коли лічильник буде відданий на повірку, скільки б споживачами не було використано гарячої води, оплата за послугу з гарячого водопостачання ТОВ «НіжинТеплоМережі» буде нараховувати по нормах споживання (293,12 грн. за 1 особу). Така ж сума починає нараховуватись, якщо споживачами буде проігнороване дане попередження. Отже, чим скоріш почнеться повірка, тим більше зекономиться коштів. Сім’я з трьох людей матиме заплатити близько 1000 грн.».

Оскільки таких попереджень по Ніжину розіслано чимало, «НіжинТеплоМережі» матимуть обслугувати близько 20 000 споживачів.

За прямою відповідюю журналісти нашого видання напряму звернулись до керівництва «НіжинТеплоМереж». На питання,чому лічильники не перевірялись влітку, коли даний закон вже був у дії, заступник директора з розвитку Володимир Школьний дав наступне пояснення:

«Влітку  стараємось взагалі не повіряти лічильники, тому що немає води в трубах. І якщо зняти лічильник і поставити на місце, то не зможемо перевірити якісно. До того ж, коли після такої повірки подасться вода у будинок, можливі затоплення. Літом ми займаємось лише лічильниками тепла. Таке застереження лише задля того, щоб убезпечити від наслідків…

За останні 5 -6 років вже четвертий раз міняється законодавство щодо порядку повірки лічильників. Раніше було так, що організації повіряли за кошти населення. Років 2 назад цю повірку ввели в тариф,  затрати вклали в куб води нормативний. А так, як  люди беруть води менше, ніж норматив, грошей на всіх не вистачило, і частину людей повірили, а частину – ні. Коли 2 серпня вступив у дію Закон «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», був розроблений новий тариф, у яком ця повірка не включена. Вступив він у дію 13 жовтня. З іншої сторони, передбачені штрафні санкції за порушення закону, якщо людина повірила лічильник.  Тож маємо ось такий ажіотаж. Може треба було якось цю процедуру по іншому зробити. Затвердити виконкомом графік повірки лічильників по мікрорайонам.

Такий ажіотаж триватиме ще близько місяця. У нас лише одна каса для сплати, а люди не хочуть йти в банк, адже там знімається комісія. Можливо ми придумаємо, як цей процес спростити для людей».
Таким чином, населення опинилося в ситуації, коли відступати назад не можна, і потрібно прийняти ситуацію, як є. Попередження прийшли в період опалювального сезону, а не  до нього, хоча закон був уже в дії. Тут слідує принцип: незнання закону не звільняє від відповідальності. Таким чином, якщо населення цікавиться, то попередити витрати можна. З іншого ж боку, про заборгованість перед підприємством попередження надсилаються протягом всього року, навіть у літній період, коли опалення немає. У когось є своя вигода? Та явно не у споживачів…

Опубліковано: 10-11-2017